Čerstvý vzhled pro

slavnou franšízu

Carrefour,
Santiago de Compostela, Španělsko


Podívejte se, jak skupina Carrefour zajistila pomocí inteligentního osvětlení pro supermarkety přirozené osvětlení pro hypermarket, který nemá okna.

Je-li osvětlení
nastaveno na 100 %,

je výsledek velmi podobný přirozenému světlu.“

Co zákazník potřeboval vyřešit

 

Carrefour, největší maloobchodní řetězec v Evropě, otevíral nový hypermarket v severozápadním Španělsku. Do budovy nevstupuje žádné denní světlo, a proto bylo potřeba vytvořit přirozené nákupní prostředí pomocí osvětlení. Dokáže Philips pomoci společnosti Carrefour zajistit správnou úroveň osvětlení a dosáhnout cílů společnosti v oblasti udržitelnosti?

    • Manage your projects with MyProjects
      Use MyProjects to create, save manage and share items and projects with you colleagues and team members.

To pravé osvětlení  


Společnost Carrefour má více než 9 500 prodejen ve 32 zemích a o nakupování zákonitě něco ví. Společnost, která vznikla v roce 1959, se vypracovala na pozici největšího maloobchodního řetězce v Evropě a druhého největšího na světě. Když otevřela nový hypermarket v Santiagu de Compostela, představovalo osvětlení značný problém, protože budova neměla žádný bod, kterým by do ní mohlo vstupovat denní světlo. V souladu se snahou skupiny o dosahování udržitelnosti bylo třeba zajistit jasné, ale energeticky účinné řešení osvětlení.

 

Odpovědí byla technologie LED. Pro všeobecné osvětlení byly použity světelné zdroje Maxos LED, které do uliček prodejny přivádějí přirozeně působící světlo. Jasné bílé zářivé světlo vytváří osvěžující atmosféru, aniž by zákazníky nepříjemně oslňovalo. Pro zvýrazňující osvětlení byly využity světelné zdroje LED, které zvýrazňují kvalitu zboží a vyznačují se vynikajícím barevným podáním. Tato dvě svítidla přinášejí úspory energie 55 % respektive 50 %, což je u tak velké prodejny pořádný rozdíl.

 

V chladicích a mrazicích boxech byly instalovány trubice Master LED SA, které vydávají svůdnou bílou záři a dosahují 60% úspory energie. Při jejich provozu není vyzařováno prakticky žádné teplo, což znamená, že chladicí jednotky se udržují na potřebné teplotě bez dalšího dochlazování, což vede k dalšímu snižování nákladů. Veškeré systémy osvětlení jsou ovládány prostřednictvím jednotky Philips Dynalite v kombinaci se sítí DyNet. Tento systém ovládání umožňuje využívat předprogramovaná nastavení osvětlení, což opět znamená pohodlný provoz.

 

Nový systém osvětlení, který sestává ze 100 % z LED, ušetří ve srovnání s klasickými systémy osvětlení v jiných provozovnách Carrefour více než 60 % energie. To by mělo vést ke snížení emisí CO2 o působivých 96 tun za rok.

  • Maxos LED
    Zákazníci v sektorech průmyslu a prodeje hledají řešení běžného osvětlení s přiměřenou návratností, jež by splňovalo všechny relevantní normy pro použití v supermarketech a v průmy...

Instalace  
okamžité přitažlivosti

Tým

Carrefour S.A. – Carrefour Santiago Hypermarket

Zákazník

José Francisco Moyá

Technický ředitel

Juan Carlos Monteagudo

Poradce Philips

Související případy

You are now visiting our Global professional lighting website, visit your local website by going to the USA website