Pět prvků, které mění návštěvu obchodu na nezapomenutelný zážitek

 

Osvětlení se stává zcela nezbytným prvkem navození charakteristické atmosféry v maloobchodním prodeji. Redaktoři magazínu RetailScene, který vydává společnost Philips, se snažili identifikovat klíčové trendy prodejců a preference zákazníků, které by přispěly k posílení estetického dojmu prodejen doposud nevídaným způsobem. Díky inovativním technologiím a komplexním strukturám LED je nyní  návštěva obchodu mnohem více než jen „kupování věcí“. Jedná se o ucelený a jedinečný zážitek, který si zákazník spojí s danou značkou.

Objevte pět prvků, které mění návštěvu obchodu na nezapomenutelný zážitek.

1. Osvětlení zdůrazňující nejdůležitější produkt obchodu.


Nabízené produkty by vždy měly být středem pozornosti celé prodejny. Nové technologie v osvětlení umožňují prodejcům využít světla jakožto prodejního nástroje. Pomocí strategického osvětlení vybraných bodů v celé prodejně mohou prodejci podvědomě svádět zrak zákazníků na konkrétní produkty stejným způsobem, jako osvětlovač v divadle zvýrazňuje přítomnost určitých objektů nebo postav. Osvětlení může kromě zvýrazňování konkrétních produktů také sloužit k propagaci určitého životního stylu nebo pomoci vytvořit jedinečnou identitu značky. Shakespeare v jedné ze svých her uvádí, že „celý svět je jeviště a všichni lidé jenom herci,“ a tento výrok platí ve světě maloobchodního prodeje dvojnásob.
Osvětlení s důrazem na produkt

2. Osvětlení je klíčovým prvkem celkové atmosféry a jedinečnosti prodejny.


Nejnovější technologie v osvětlení umožňují připravit celkovou atmosféru prodejny tak, aby odpovídala identitě dané značky a byla dobře zapamatovatelná v očích zákazníka. K dispozici jsou téměř nekonečné variace osvětlení pomocí jasně bílého světla, světla s teplejšími tóny nebo jejich kombinace, která pomůže vytvořit jedinečnou „světelnou identitu“ obchodu. Ta je pro úspěch prodejů klíčovým prvkem, jelikož pro dnešní zákazníky je obraz značky stejně důležitým jako kvalita konkrétních produktů. Prodejci tak mohou pomocí vizuálního charakteru svých prodejen předávat klíčová poselství značky a působit tak v očích zákazníka sebevědomě a prestižně.

Na zcela novou úroveň poté atmosféru prodejny povýší synchronizace světelných efektů s hudebním doprovodem. Tato jedinečná atrakce pro smysly umožní prodejcům převzít zákazníkův zážitek z návštěvy prodejny zcela do svých rukou.
Osvětlení prostoru prodejny

3. Zkušební kabinky jsou soukromým jevištěm zákazníka.


Studie ukazují, že 60 % rozhodnutí o koupi se uskuteční ve zkušební kabince. Je proto nezbytně nutné, aby bylo osvětlení kabinky lichotivé a navodilo u zákazníka pocit spokojenosti a exkluzivity. Nové technologie v osvětlení umožňují přetvořit zkušební kabinku v zákazníkovo soukromé jeviště, na kterém si bude moci vyzkoušet, jak bude oblečení vypadat v různých situacích. Autentičnost dovádí k dokonalosti interaktivní ovládací panel, který zákazníkovi umožňuje pomocí LED osvětlení simulovat ostré denní světlo nebo naopak atmosféru večerní společenské události. Je nasnadě, že zkušební kabinky jsou stále důležitějším prvkem celkového zážitku z nakupování.
Retail

4. Osvětlení může zákazníka přenést do jiného světa.


Představte si, že se vchod do obchodu stane branou do jiného světa. Branou, pomocí které se může zákazník přenést z přelidněného nákupního centra přímo na přehlídkové molo. Nebo z mrazivé a nevlídné zimy do podmanivé pouštní oázy. Důmyslné a technologicky pokročilé osvětlení je schopné přizpůsobit zážitek z nakupování přesně podle potřeb prodejce. Vystavit a prodávat letní oblečení v mrazivých zimních měsících? Žádný problém. Pomocí světelných efektů mohou obchodníci ze svých prodejen vytvořit prostředek umožňující zákazníkům uniknout nepřízni aktuálního ročního období.
Moderní osvětlení obchodů

5. Výlohy určují první dojem zákazníka z prodejny.


Úvodní scéna je vždy jedním z nejdůležitějších prvků filmu nebo divadelního představení. A protože se maloobchodní prodej čím dál tím více točí kolem vytváření jedinečného zákaznického zážitku, nelze první dojem z výlohy prodejny přehlížet. Společnost Philips připravila koncepty dynamických výloh, které prostřednictvím dramatických efektů přilákají pozornost zákazníka a povzbudí ho k návštěvě prodejny. Výzkumy ukazují, že zákazníka je ke vstupu do obchodu třeba přesvědčit během prvních 6 vteřin od doby, co se podívá do výlohy. Využijte toho, přilákejte zákazníka a ujistěte jej, že jeho zážitek z návštěvy prodejny bude nezapomenutelný.