Další značky od

    Bílá barva světla zvyšuje pohodu a produktivitu na pracovišti

     

    Pojetí moderních kanceláří v současné době prochází velkou přeměnou. Konektivita používaných technologií zvyšuje efektivitu práce, flexibilní zařízení přináší příjemnější a lépe využitelné kancelářské prostory. Tyto informace nejsou ničím novým. Kromě těchto změn jsou však na zaměstnavatele, designéry a architekty interiérů více než kdy dříve kladeny mnohem vyšší nároky na vytvoření pohodlného prostoru, který bude co nejvíce orientován na zaměstnance, zvýšení jejich produktivity a pocitu pohodlí.

    Důvodů, proč manažeři společností kladou tyto vysoké nároky, existuje celá řada: Zaměstnavatelé se snaží o co nejvyšší efektivitu pracoviště. Z tohoto důvodu neustále snižují poměr potřebné plochy na jednoho zaměstnance. Zároveň ale chápou, že to nemohou dělat na úkor jejich pohodlí. Pracoviště je prostředím, které se velmi významně odráží na celkovém fyzickém a psychickém stavu zaměstnanců, kteří zde pracují. A psychologické faktory, jako je schopnost koncentrace, nálada, míra motivace a ochota se pracovně nasazovat, zase hrají klíčovou roli v jejich produktivitě práce.

     

    Pokud se podaří vytvořit takové pracovní prostředí, které slaďuje všechny tyto požadavky, výsledkem jsou podstatně spokojenější zaměstnanci a výrazně lepší produktivita práce. Na komfort zaměstnance na pracovišti má podstatný vliv také výběr a nastavení osvětlení. Všeobecně je světlo považováno pouze za způsob, jak jednoduše osvětlit pracovní plochu a prodloužit pracovní den než jako na způsob, jak dosáhnout pohodlného, flexibilního a produktivního prostředí. A přitom je to právě osvětlení, které dokáže při vytváření komfortního a produktivního prostředí na pracovišti sehrát nepostradatelnou roli.

    Osvětlení ovlivňuje spokojenost zaměstnanců

     

    Fakt, že světlo hraje v našich životech velmi důležitou úlohu, není ničím překvapivým. Lidé jsou od pradávna přirozeně zvyklí se pohybovat venku. Naše existence a vnitřní biorytmy jsou nastaveny tak, že v nich intenzita, denní a sezónní cykly venkovního světla hrají velmi důležitou roli. V dnešní době jsou však naše možnosti a způsob života o poznání odlišnější. Většina lidí tráví až 90 % dne v uzavřených prostorech s různou intenzitou osvětlení, z nichž většina dosahuje méně než čtvrtinové úrovně oproti intenzitě přirozeného světla (cca 2 000 luxů), kterému jsme i v průběhu zataženého dne vystaveni. Během jasných slunečných dnů dosahuje sluneční světlo intenzity osvětlení dokonce až hodnoty 100 000 luxů. Věnovat pozornost interiérovému osvětlení na pracovišti je proto velmi důležitou oblastí, které by se měli majitelé a provozovatelé kancelářských prostor důkladně věnovat.

    But what if it were different? Brands have the opportunity to envelop you with their message, to make a statement about who they are and what they stand for, and the reception area is like a business card for the brand. The lobby is a first impression that you as a customer can’t ignore. Seeking to connect with its customers in a bold, unique way, DIRECTV set out to create an immersive experience from the moment you walk in the door. A literal cocoon of light says Hello. And welcome.

     

    An American company providing direct broadcast satellite television, DIRECTV used light, sound and interactive features in a massive installation aimed at showcasing the important features of its brand. The El Segundo, California headquarters is now home to Aurora, an installation that not only allows the company to express its identity and imagination, it establishes the brand as both innovative and interactive, characteristics which are integral parts of its broadcasting goals.

    But what if it were different? Brands have the opportunity to envelop you with their message, to make a statement about who they are and what they stand for, and the reception area is like a business card for the brand. The lobby is a first impression that you as a customer can’t ignore. Seeking to connect with its customers in a bold, unique way, DIRECTV set out to create an immersive experience from the moment you walk in the door. A literal cocoon of light says Hello. And welcome.

     

    An American company providing direct broadcast satellite television, DIRECTV used light, sound and interactive features in a massive installation aimed at showcasing the important features of its brand. The El Segundo, California headquarters is now home to Aurora, an installation that not only allows the company to express its identity and imagination, it establishes the brand as both innovative and interactive, characteristics which are integral parts of its broadcasting goals.

    Když je světlo vidět

     

    Prvním a nejzřejmějším důvodem, proč jsme díky vhodně zvolenému osvětlení často spokojenějšími, je fakt, že se pohybujeme v prostředí, ve kterém dobře vidíme na jakoukoliv činnost, které se zrovna věnujeme. Přibližně 80 % informací, které přichází do našeho mozku, vnímáme právě prostřednictvím očí. Je tedy přirozené, že dlouhodobá soustředěná práce způsobuje jak únavu očí, tak únavu celého organismu. Správně zvolené osvětlení naopak vytváří optimální podmínky pro dlouhodobou práci a zdraví očí. Pojem „optimální“ však nutně nemusí pro každého znamenat totéž. S přibývajícím věkem například naše oči potřebují stále více světla a stávají se citlivějšími na ostré světlo a oslnění.

     

    Světlo také podle vědců ovlivňuje naši náladu, úroveň bdělosti a schopnost koncentrace. V místnostech, kam v nemocnicích dopadá více slunečního svitu, jsou například pacienti pod menším tlakem, méně trpí bolestmi a užívají až o 22 % méně léků proti bolesti. Sluneční světlo pomáhá i pacientům trpícím psychickými poruchami. Méně trpí depresí, lépe spí a nejsou tak často hospitalizováni. Lepší osvětlení všeobecně přináší také lepší schopnost se soustředit a mnohem vyšší pracovní výkony.

    Denní bílé světlo nejlépe stimuluje k práci

    Osvětlení ovlivňuje kvalitu spánku

    A pak je tu spánek. V moderních částech světa spí lidé průměrně přibližně šest a půl hodiny denně. To je podstatně méně než lékaři a vědci doporučovaných osm hodin spánku denně, které potřebujeme pro své zdraví. Tato skutečnost často vede k vyšší únavě, stresu, k našemu horšímu úsudku, nedostatku pozornosti a ke zhoršené paměti a schopnosti soustředit se. Dlouhodobý spánkový deficit je spojován také s mnoha zdravotními problémy – může vést k obezitě, ke snížené imunitě, a v extrémních případech dokonce i k cukrovce, kardiovaskulárním onemocněním a k rakovině.

     

    Světlo je jedním z primárních faktorů, které udávají našemu tělu přirozený cyklus spánku a bdění. Ráno světlo zabraňuje produkci melatoninu, hormonu spánku, a tím nás přirozeně probouzí, zatímco večer hladina melatoninu naopak stoupá. To vede k tomu, že při jasném denním světle se přirozeně cítíme aktivní a pozitivní, zatímco noční prostředí nás připravuje ke spánku, který obnovuje naše fyzické a psychické funkce. Vzhledem k podstatné úloze světla v životech nás všech je tedy jasné, že osvětlení hraje velmi důležitou roli v tom, zda jsou zaměstnanci ve své nejlepší možné kondici.

    Kvalitní osvětlení je základem pro spokojenost zaměstnanců

    Nastavitelný odstín bílého světla

     

    A to už se dostáváme k inovativní technologii s nastavitelným odstínem bílého světla. Díky této funkci může být bílé LED osvětlení nastaveno z hlediska barvy (tedy teploty chromatičnosti) a intenzity tak, aby potřebným způsobem stimulovalo smysly zaměstnanců v kteroukoliv denní dobu. Nastavitelný odstín bílé umožňuje designérům a architektům dosáhnout všech požadovaných výhod světla na pracovišti.

     

    Nastavení bílého světla v podání společnosti Philips znamená spojení tří klíčových rysů – nastavení intenzity, přednastavení scén a možnost manuální úpravy nastavení. Profesionálové v oblasti osvětlení, majitelé budov i společnosti, které si v těchto budovách pronajímají pracovní prostory, mohou díky tomu vytvářet různou atmosféru i světelné podmínky v kancelářských, školních, maloobchodních i zdravotních prostorech.

     

    Díky možnosti zvolit si libovolně intenzitu a teplotu chromatičnosti osvětlení umožňuje co nejvíce napodobit denní světlo. Scény zase nabízí přednastavená přizpůsobitelná řešení pro jednoduché a rychlé nastavení. Systém nabízí čtyři předpřipravené světelné scény – Standard, Presentation, Focus a Calm, které umožňují uživatelům, aby zůstali plně soustředění a dokázali se věnovat potřebným činnostem vždy naplno. Možnost manuální úpravy nastavení umožňuje uživatelům přizpůsobit barevnou teplotu (v rozmezí od 2 700 do 6 500 K) a úroveň intenzity světla tak, aby osvětlení maximálně vyhovovalo požadavkům uživatelů.

    Pracovní prostory lze znatelně vylepšit pomocí správného osvětlení

    Mezi svítidla značky Philips, která jsou vybavena technologií s nastavitelným odstínem bílé, patří řady Philips PowerBalance a LuxSpace. Svítidly z těchto dvou rodin pohodlně a elegantně vybavíte i rozsáhlé kancelářské prostory.

    Případová studie: Innogy

     

    Česká energetická společnost Innogy oslovila společnost Philips Lighting, aby jim pomohla vytvořit optimální pracovní prostředí na pracovišti a zlepšit výkonnost zaměstnanců. V rámci rozsáhlé rekonstrukce, při které došlo k přeměně tradičních uzavřených kanceláří na otevřené prostory, hrála změna osvětlení velmi zásadní roli.

     

    Společnost Philips Lighting nainstalovala v kancelářích přibližně 2 000 světelných zdrojů Philips, včetně 880 stropních svítidel PowerBalance a 96 bajonetových svítidel LuxSpace s možností nastavit odstín bílé. Svítidla byla naprogramována tak, aby poskytovala v průběhu dne různé osvětlení odpovídající konkrétní denní době. Jemné rozdíly v nastavené teplotě chromatičnosti a intenzitě osvětlení mají významný pozitivní vliv na pohodlí pro oči, stimulují smysly a zvyšují celkový komfort zaměstnanců v průběhu pracovního dne.

     

    Když se manažeři společnosti Innogy zeptali svých 550 zaměstnanců, kteří se pohybují v nových kancelářích společnosti, zda vnímají rozdíl mezi původním a novým osvětlením, téměř 80 % respondentů se vyjádřilo, že nově instalované osvětlení je lepší nebo mnohem lepší než původní osvětlení. 60 % zaměstnanců uvedlo, že díky nově instalovanému osvětlení Philips získali pocit, že jejich kancelář se stala místem, kde rádi pracují.

     

    Společnost Philips poskytuje díky možnosti nastavit odstín bílého světla řešení osvětlení, které vaše kancelář jednoznačně potřebuje. Díky kvalitnímu nastavitelnému světlu bude vašim zaměstnancům poskytnuta co možná nejlepší a nejkvalitnější péče v oblasti osvětlení. A to jak dnes, tak i v budoucnu.

     

    Chcete vědět více o osvětlení kanceláří? Kontaktujte nás!