Identita značky komunikovaná prostřednictvím světla

 

Chladné, nepřátelské, osobní a strohé - těmito slovy by se pravděpodobně dalo popsat prostředí většiny kancelářských budov. Vstoupíte, ohlásíte se na recepci a jste usazeni k prázdnému, bílému stolu, u kterého čekáte na svou schůzku. Začnete se rozhlížet kolem a zkoumat okolí pohledem. Kde se vůbec nacházíte? To můžete po chvíli dokonce zapomenout. Identita společnosti, v jejíchž kancelářích se nacházíte, je ukryta někde hluboko pod nudným a šedivým povrchem.

 

Nemyslíte, že je to škoda? Společnost by měla prostřednictvím svých kanceláří dávat najevo svou podstatu a vyjadřovat poselství své značky a hodnot, které zastává. Recepce je v konečném důsledku vizitkou společnosti. Je to první prostor, do kterého jakožto zákazník vstoupíte, prostor, který utvoří váš první dojem. Společnost DIRECTV si toto uvědomila a rozhodla se spojit zákazníky se svou značkou odvážným a zcela jedinečným způsobem – úchvatným a pohlcujícím světelným tunelem, v němž se zákazník ocitne okamžitě po vstupu do budovy. Po stranách tunelu svítí nápis „Vítejte!“.

 

Společnost DIRECTV je americkým poskytovatelem satelitního televizního vysílání a prostřednictvím světla, zvuku a interaktivních prvků se jí podařilo atraktivním způsobem vystihnout podstatu své značky ve fyzické podobě. Tato instalace má svůj domov v novém sídle společnosti v kalifornském městě El Segundo a nese jméno Aurora. Nejen, že umožňuje společnosti DIRECTV vyjádřit jejím prostřednictvím své cíle a identitu značky, ale především staví tohoto poskytovatele do pozice inovativního a kreativního lídra, což je pozice, která je pro úspěch na dnešním trhu zcela klíčovou.

Image courtesy of Electroland, LLC

 

Instalace Aurora vznikla v dílnách designérského a architektonického studia Electroland LLC, kterou si společnost DIRECTV vybrala pro vytvoření jedinečného lobby své nové kancelářské budovy. Výsledkem je tato 36 metrů dlouhá a 8 metrů vysoká konstrukce, která pomocí světla promítá video v nízkém rozlišení. Součástí instalace je rovněž zvukový doprovod a interaktivní prvky.

 

Umístění nové kancelářské budovy do srdce Los Angeles umožnilo společnosti DIRECTV využít při stavbě služeb světových špiček v mnoha průmyslových odvětvích. Došlo k jedinečnému spojení výrobního průmyslu a pokročilého inženýrství, hollywoodské dramaturgie a uměleckého citu, jehož výsledkem je skutečně jedinečný projekt.

 

„Přesunutím svého sídla do města El Segundo se společnost vrátila ke svým technologickým kořenům,“ vysvětluje Cameron McNall, ředitel studia Electroland, LLC. „Potřebovali lobby, které to bude vyjadřovat na první pohled.“

But what if it were different? Brands have the opportunity to envelop you with their message, to make a statement about who they are and what they stand for, and the reception area is like a business card for the brand. The lobby is a first impression that you as a customer can’t ignore. Seeking to connect with its customers in a bold, unique way, DIRECTV set out to create an immersive experience from the moment you walk in the door. A literal cocoon of light says Hello. And welcome.

 

An American company providing direct broadcast satellite television, DIRECTV used light, sound and interactive features in a massive installation aimed at showcasing the important features of its brand. The El Segundo, California headquarters is now home to Aurora, an installation that not only allows the company to express its identity and imagination, it establishes the brand as both innovative and interactive, characteristics which are integral parts of its broadcasting goals.

But what if it were different? Brands have the opportunity to envelop you with their message, to make a statement about who they are and what they stand for, and the reception area is like a business card for the brand. The lobby is a first impression that you as a customer can’t ignore. Seeking to connect with its customers in a bold, unique way, DIRECTV set out to create an immersive experience from the moment you walk in the door. A literal cocoon of light says Hello. And welcome.

 

An American company providing direct broadcast satellite television, DIRECTV used light, sound and interactive features in a massive installation aimed at showcasing the important features of its brand. The El Segundo, California headquarters is now home to Aurora, an installation that not only allows the company to express its identity and imagination, it establishes the brand as both innovative and interactive, characteristics which are integral parts of its broadcasting goals.

Jan leonard
Dalším klíčovým prvkem, který chtěla společnost DIRECTV ve své vstupní hale zdůraznit, je snaha stát se inovativním tvůrcem originálního obsahu. DIRECTV, historicky první poskytovatel satelitního televizního vysílání ve Spojených státech, totiž po vzoru Netflixu či služby Amazon Prime vstupuje na trh s původním televizním obsahem. Společnost DIRECTV hrála vždy první housle při nastolování nových trendů v televizním vysílání a chtěla, aby to její nové kalifornské sídlo plně reflektovalo.

„Společnost DIRECTV je známá pro svůj inovativní a technologicky pokročilý přístup. Rozhodli jsme se, že to musí být každému zřejmé na první pohled, okamžitě při vstupu do našeho sídla,“ říká Mike White, CEO společnosti DIRECTV.

A výsledkem této snahy je pestrobarevná, elegantní instalace Aurora, která zosobňuje vizi spojující komerční úspěchy s uměleckou produkcí. Návštěvník je prováděn světelným tunelem prostřednictvím světelných a zvukových efektů, které speciální software přizpůsobuje jeho chůzi a pohybu.

Takto úchvatný zážitek se okamžitě pozitivně projeví na vnímání značky DIRECTV v mysli každého návštěvníka. Je to právě angažovanost a dynamická komunikace poselství značky, která od sebe v dnešním světě odděluje úspěšné lídry trhu od snadno zapomenutelných a nevýrazných společností.