Vhodně zvolené LED osvětlení zlepšuje vzhled čerstvých potravin v regálech supermarketů a pomáhá zabránit ztrátě barev produktů. Ale je také nejlepší možností, jak ovlivnit zákaznický výběr pečiva, masa, ryb a zeleniny. Správné LED osvětlovací systémy značky Philips mohou pomoci udělat rozdíl v odděleních s čerstvými potravinami dvěma velmi důležitými způsoby: prezentací a kvalitou.
Podle studie univerzity v Leuvenu (KU Leuven, Belgie) byla prokázána skutečnost, že si lidé pamatují barvu čerstvých výrobků sytější, než ve skutečnosti je. Potěšení z krásně prezentovaných produktů jejich barvy, textury a vůně je také největším konkurentem on-line nákupů. Nakupující přirozeně spojují vzhled čerstvého produktu s jeho chutí a ze zkušenosti vědí, že pokud jídlo vypadá dobře, bude s největší pravděpodobností taktéž dobře chutnat. Z těchto důvodů je často sekce čerstvých potravin hlavním důvodem, proč se nakupující rozhodne jít nakupovat přímo do supermarketu nebo upřednostnit jeden konkrétní obchod před druhým.