Právě navštěvujete webové stránky společnosti Philips lighting. K dispozici je lokalizovaná verze.
Návrhy

    Kamenný obchod potřebuje správné světlo


    Internet jednoznačně přinesl revoluci do prostředí dnešního maloobchodu a kamenné prodejny na to musí reagovat. V dnešní době stále více lidí nakupuje potraviny online, proto majitelé kamenných prodejen vymýšlejí, jak zajistit spotřebitelům jedinečný zážitek z nákupu právě v jejich prodejnách. Vytvoření dokonalého prostředí v odděleních čerstvých potravin je pro kamenné obchody stěžejní. Správným nasvícením obchodu však lze vytvořit působivou atmosféru, a zároveň omezit plýtvání čerstvými potravinami.

     

    Moderní LED osvětlení s akcentem na čerstvé potraviny je perfektním řešením pro vynikající prezentaci produktů, zároveň prodlužuje jejich trvanlivost a v konečném důsledku umožňuje menší odpady. A především dokáže vytvořit nezapomenutelný zážitek z nakupování.

    Co ovlivňuje správné nasvícení?

     

    Vhodně zvolené LED osvětlení zlepšuje vzhled čerstvých potravin v regálech supermarketů a pomáhá zabránit ztrátě barev produktů. Ale je také nejlepší možností, jak ovlivnit zákaznický výběr pečiva, masa, ryb a zeleniny. Správné LED osvětlovací systémy značky Philips mohou pomoci udělat rozdíl v odděleních s čerstvými potravinami dvěma velmi důležitými způsoby: prezentací a kvalitou.

     

    Podle studie univerzity v Leuvenu (KU Leuven, Belgie) byla prokázána skutečnost, že si lidé pamatují barvu čerstvých výrobků sytější, než ve skutečnosti je. Potěšení z krásně prezentovaných produktů jejich barvy, textury a vůně je také největším konkurentem on-line nákupů. Nakupující přirozeně spojují vzhled čerstvého produktu s jeho chutí a ze zkušenosti vědí, že pokud jídlo vypadá dobře, bude s největší pravděpodobností taktéž dobře chutnat. Z těchto důvodů je často sekce čerstvých potravin hlavním důvodem, proč se nakupující rozhodne jít nakupovat přímo do supermarketu nebo upřednostnit jeden konkrétní obchod před druhým.

    Jaké světlo je nejlepší pro čerstvé potraviny?

     

    I když kvalitu čerstvých potravin ovlivňují na prodejní ploše parametry jako je teplota, vlhkost, balení, způsob přípravy, role nasvětlení zde hraje velmi důležitou roli. LED svítidla Philips pro čerstvé potraviny ukazuje produkty v nejlepším světle, přináší jasné barvy a textury, které lákají ochutnat. Právě takové osvětlení přiměje zákazníky k delšímu procházení po prodejní ploše a vybízí k nákupu.

    Správně nasvícené potraviny lákají k nákupu

    Nejlepší osvětlení pro sekci uzenin

     

    Některé nakrájené masné výrobky mění barvu rychleji než jiné. První proces, který nastane po rozříznutí masa, je dehydratace. To způsobí, že maso bude mít bledší a světlejší barvu. Společnost Signify vyvinula řadu svítidel, která minimalizují zabarvení pomocí speciálně vybraného světelného spektra, což prodlužuje životnost a snižuje plýtvání. Ačkoli zabarvení krájeného masa způsobené světlem nepředstavuje žádné hygienické ani zdravotní problémy, může to odradit zákazníky od nákupu produktu, což znamená více neprodaného jídla. A co je horší, může odbarvené maso snížit věrnost spotřebitele, protože oblasti čerstvých potravin jsou často hlavním důvodem, proč si zákazník vybere konkrétní supermarket.

    V Signify se ponořili do problému změny barvy

     

    Výzkum společnosti pomohl pochopit, jak světelné spektrum, úroveň světla a doba expozice ovlivňují vzhled krájeného masa. Výzkum také vyvrátil pozorovaný prospěšný účinek použití UV nebo červených filtrů. Tyto filtry snižují hladinu světla a ovlivňují viditelnost zbarvení, ale nezastavují samotné zbarvení. Nejlepším způsobem, jak zpomalit zbarvení vyvolané osvětlením, je použití svítidla s optimalizovaným světelným spektrem.

     

    Použitím této průlomové technologie se maloobchodníci mohou rozhodnout pro delší životnost nebo alternativně vyšší úroveň osvětlení. Špičková řada výrobků Philips LED s barvou Rose Food v testech prodloužila skladovatelnost krájeného masa až o 20 % ve srovnání s běžně užívanými vysokotlakými sodíkovými výbojkami SDW.

    Nejlepší světlo pro ovoce a zeleninu

     

    Ovoce a zelenina představují specifické problémy, pokud jde o ztráty a odpady. Protože jsou ovoce a zelenina živé tkáně, podléhají neustálým změnám a zhoršování čerstvosti. Světlo je zde důležitý ovlivňující faktor vedoucí ke zpomalení zhoršování kvality. Použitím určitého světla během fáze po sklizni, může dojít ke zpomalení rozkladu několika nutričních látek a zpomalení senescenci. Vhodně zvolené osvětlení brání enzymatickým a neenzymatickým procesům zhnědnutí.

     

    LED osvětlení PremiumColor značky Philips může mít vliv na zbarvení a chuť listové zelené zeleniny, zvýšení vitamínu C například v rajčatech, snížení obsahu dusičnanů v salátu, špenátu a rukole, prodloužení trvanlivosti brambor atd.

    Čerstvost a špičková kvalita sýrů

     

    Zatímco tuky v sýru dávají tomuto lahodnému jídlu jeho bohatost, jsou také problematické, pokud jde o správné osvětlení těchto potravin v supermarketu. Když je sýr vystaven světlu, tuky začnou oxidovat, což se projeví na vzhledu sýru a poté i na jeho chuti. Nesprávné osvětlení v sýrovém oddělení může sýr skutečně poškodit.

    Nejlepší osvětlení sýrů
    Řešení od společnosti Signify se jmenuje Champagne LED, které podporuje atraktivní vzhled sýru, ale také hraje významnou pomocnou roli pro zachování jeho svěžesti. Spektrum světla má mnohem významnější vliv na kvalitu sýru než množství použitého světla, a navíc ovlivňuje i vzhled sýru. Nažloutlý sýr, stejně jako velká škála gurmánských sýrů, vypadají nejpřitažlivěji pod měkkým, teplým, nažloutlým zvýrazňujícím světlem.

    Osvětlení v konečném důsledku ovlivňuje loajalitu zákazníků

     

    Nejen z výše uvedených důvodu je důležité vybrat správné osvětlení. Pro osvětlení čerstvých potravin prostřednictvím PremiumColor nebo Champagne LED je široká škála různých svítidel Philips pro akční i obecné osvětlení. Více než na jakémkoli jiném místě v obchodě je sekce čerstvých potravin jazýčkem na váze loajality zákazníků.

     

    Díky spojení hlubokého porozumění potřeb lidí s odborností v oblasti osvětlovacích technologií, lidského chování a biologických účinků světla, je společnost Signify schopna poskytovat skutečně funkční osvětlení. Je jednou z mála společností na světě, která nabízí řešení napříč hodnotovým řetězcem osvětlení – včetně softwaru, ovládacích prvků, svítidel, světelných zdrojů a modulů.

     

    Vyšlo v časopise Brands&Stores

    Elektronická verze vyšlých časopisů zde.