Kvalitní osvětlení maloobchodních i velkoobchodních prostor je obvykle hlavním aspektem, který ovlivňuje atraktivitu vystaveného zboží. Při rozhodování zákazníků, zda si výrobek koupí či nikoliv, hraje osvětlení svou opodstatněnou roli. Věnovat jeho výběru náležitou pozornost se proto rozhodně vyplácí. Snažit se na osvětlení obchodu ušetřit může mít dalekosáhlý negativní dopad. To však ani zdaleka neznamená, že nelze ušetřit na jeho každodenním provozu. Postačí omezit zbytečné ztráty při spotřebě elektrické energie a na vašem pravidelném vyúčtování se objeví o poznání nižší částky.
Obchodní prostory jsou v dnešní době obvykle v provozu v průběhu celého dne. Je tedy nutné je příjemně a dostatečně intenzivně osvětlovat již od brzkého rána až do pozdních večerních hodin. To s sebou ale přináší mimo jiné také vyšší vynaložené náklady na spotřebu elektrické energie. Odborníci zabývající se energetikou ve Spojených státech odhadují, že náklady na osvětlení maloobchodních prostor představují až 42 % z celkových nákladů na spotřebu elektrické energie. Nejinak je tomu ve všech vyspělých zemích. Osvětlení obchodu však ani zdaleka nemusí být tak drahé. Existuje totiž hned několik osvědčených způsobů, jak účty za elektřinu bezbolestně snížit.